A continuació us afegiré activitats dels ambients d'ABSTRACTE i d'HYPÀTIA. Hi ha diferents propostes, NO S'HAN DE FER TOTES, NO ES OBLIGATORI!! Podeu triar, mínim dues propostes de cada ambient, encara que si voleu podeu fer-les totes... jo vos convido a intentar fer el màxim possible!!!
ABSTRACTE
“QUAN ESTIC FENT ART, NO TINC ABSOLUTAMENT RESPONSABILITAT SOCIAL ALGUNA. ÉS COM SOMIAR” David Cronenberg
L'AMBIENT ABSTRACTE ÉS UN AMBIENT NOU, PERÒ TAMBÉ VOL ESTAR PRESENT AQUESTS DIES. PER AIXÒ ET CONVIDAM A DUR A TERME ALGUNES O TOTES AQUESTES PROPOSTES QUE ET FEIM DES D'AQUEST AMBIENT.
PROPOSTA 1:
PUNTILLISME
FES UN DIBUIX O IMPRIMEIX-NE UN I PINTA-HO AMB PUNTETS, TAN SOLS POTS FER PUNTETS. T'HA DE QUEDAR EL DIBUIX BEN PLE AMB PUNTETS. POTS UTILITZAR RETOLADORS, CERES, PINTURA O LLAPIS DE COLORS.
PROPOSTA 2:
PINTAM AMB CAFÈ
MOLTS DE VOSALTRES NO TENIU AQUAREL·LES A CASA PER AQUEST MOTIU PINTAREM AMB CAFÈ. EL CAFÈ POT SER EL DE LES CÀPSULES JA UTILITZADES.
LA TÈCNICA DE LA PINTURA AMB CAFÈ ÉS MOLT SIMILAR AL DE L'AQUAREL·LA, TAN SOLS HAS DE MESCLAR EL CAFÈ AMB AIGUA.
PRIMER FES UN DIBUIX O UN ESBÓS AMB LLAPIS I DESPRÉS PINTA-HO AMB CAFÈ.
ALERTA QUE EL FOLI ABSORBEIXI L'AIGUA I TRASPASSI A LA TAULA ON ESTÀS PINTANT. PROTEGEIX LA TAULA AMB PAPER DE DIARI O ALGUNES ESTOVALLES.
PROPOSTA 3:
TÈCNICA DEL RETXAT
ABANS HEM PARLAT DEL PUNTILLISME, ARA ET DUM UNA ALTRA PROPOSTA QUE ÉS MOLT SEMBLANT, PERÒ AQUESTA VEGADA CANVIAM ELS PUNTS PER LES LÍNIES.
EN AQUEST CAS EN EL DIBUIX TAN SOLS PODEN APARÈIXER LÍNIES, EL DIBUIX HA D'ESTAR COMPOST PER LÍNIES.
HO POTS FER AMB RETOLADORS, CERES, TEMPERES, LLAPIS DE COLORS...
PROPOSTA 4:
ART AMB LES MANS
US DESAFIEM A FER DIBUIXOS AMB L'AJUDA DEL PALMELL DE LA MÀ.
EN EL VÍDEO ES VEU COM ES FA.
HYPÀTIA
HOLA A TOTS I TOTES!
Els ambients ofereixen als alumnes distintes propostes que s’adapten als seus aprenentatges previs i als seus interessos, on ells i elles lliurement poden dur a terme a través de l’experimentació. No és obligatori fer totes les propostes, però des de hypàtia et convidem a intentar fer el major nombre de propostes possibles.
A continuació afegiré un seguit de propostes per treballar continguts de matemàtiques.
Per treballar els NOMBRES proposo els següents sudokus. Recordeu les normes explicades a l’aula, NO es poden repetir cap nombre ni a la mateixa fila, ni columna ni quadrat!!:
Respecta al bloc de MESURES podem treballar:
· La longitud mesurant amb una regla, amb pams o amb una cinta mètrica diferents objectes de casa (taula, cadira, a nosaltres mateixos...) i apuntar-ho a un paper. Recordeu indicar la unitat de mesura.
· El pes sent uns grans cuiners i cuineres. Amb ajuda de les famílies elabora un pastís algun d'aquests dies. Fes una foto, apuntar els ingredients que du i la quantitat expressada en grams de cada un dels ingredients.
· A continuació vos adjuntaré una imatge amb diferents aliments. L’objectiu és treballar i conèixer les diferents monedes. A cada un dels productes li heu de posar el preu que vulgueu, deixeu volar la vostra imaginació!
Pels alumnes de primer poden ser preus més sencills com 1€, 2€, 50 cent...
Pels alumnes de segon podeu jugar amb més decimals: 1,25€, 1’67€... inclús jugar tornant el canvi.
Pels alumnes de tercer amb les vostres famílies podeu jugar a que vos paguin i vosaltres haver de tornar el canvi complicant una mica més els preus.
Per treballar continguts de GEOMETRIA, us adjunto un geoplà on podreu dibuixar seguint els punts diferents figures. Un cop feta l’obra, heu d’indicar quines figures geomètriques trobeu.
Per treballar la PROBABILITAT podeu jugar amb dos daus, llançar-los al mateix cop i veure quins números surten més sovint, quins surten poques vegades i quins no poden sortir mai. (Succés probable, succés improbable i succés impossible).
En cas de no tenir daus, ho podem fer amb altres objectes quotidians que tenim a casa. Per exemple, ficar dins una bossa 3 pinces, 2 taps de botella i 1 goma. Fer preguntes tals com: Quin dels objectes té més probabilitat de sortir, per què?. Podríem extreure dos objectes de la bossa i que surtin dues gomes, per què?, entre d’altres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada