BON DIA CALAMARS!!!
Recordeu que avui mos veim, qui vulgui i pugui a les 10h tenim el nostre meet😍
Aquí vos deixo una circular:
RUTINES:
-Escolta una cançó que t'agradi per començar el dia amb alegria.
-Agafa el calendari i assenyala la data d'avui.
-Fes el quadern de metereologia.
-Agafa el teu meravellós llibre de lectura: llegeix unes pàgines en silenci i en veu forta. Explica a algú el que has llegit.
CATALÀ I NATURALS:
-Avui treballaram el darrer grup d'animals vertebrats: ELS RÈPTILS.
1. Llegeix tota la informació penjada al blog sobre aquest grup d'animals vertebrats. TENS EL POWER POINT PER LLEGIR I UN VIDEO CURTET PER AMPLIAR INFORMACIÓ. SI TENS LLIBRES D'ANIMALS TAMBÉ ELS POTS CONSULTAR.
vídeo http://www.edu3.cat/Edu3tv/ Fitxa?p_id=60616
2.- Agafa el quadern de Català i posa la data llarga.
Escriu un text explicant coses dels rèptils. (sabeu que no hi ha màxim ni mínim).
ANGLÈS
Recordeu que avui teniu anglès:
Avui és divendres: toca escoltar (o llegir) un conte i reflexionar sobre ell.
A continuació deixo un àudio on us conto el relat i, més avall està l’escrit. El podeu
descobrir per on vosaltres vulgueu!
INFANT QUE HO VA PODER FER...
Dos infants portaven tot el matí patinant sobre un llac gelat quan, de sobte, el gel es va trencar i un dels infants va caure a l’aigua congelada. El corrent intern el va desplaçar uns metres per sota de la part gelada, el que significava que l’única manera de salvar a l’infant era trencant la capa de gel que el cobria.
L’altre infant va començar a cridar demanant ajuda, però ningú anava, així que va cercar una pedra i començà a picar el gel amb totes les seves forces. Picà, picà i picà fins que va aconseguir obrir una esquerda per on va posar el seu braç i així agafar-lo i salvar-lo.
Pocs minuts després, avisats pels veïns que havien sentit els crits d’auxili, van arribar els bombers.
Quan els hi varen explicar el que havia passat, no paraven de preguntar-se com aquell nen tan petit havia estat capaç de trencar aquella capa de gel tan gruixuda.
- És impossible que amb aquelles mans hagi pogut aconseguir-ho, no té la força suficient, com ho ha pogut aconseguir?-comentaven entre ells.
Un ancià que estava pels voltants, en escortar-los, es va apropar als bombers.
- Jo sí que sé com ho va aconseguir – va dir.
- Com?- respongueren sorpresos.
- Perquè no hi havia ningú al seu voltant per dir-li que no podia fer-ho.
L’altre infant va començar a cridar demanant ajuda, però ningú anava, així que va cercar una pedra i començà a picar el gel amb totes les seves forces. Picà, picà i picà fins que va aconseguir obrir una esquerda per on va posar el seu braç i així agafar-lo i salvar-lo.
Pocs minuts després, avisats pels veïns que havien sentit els crits d’auxili, van arribar els bombers.
Quan els hi varen explicar el que havia passat, no paraven de preguntar-se com aquell nen tan petit havia estat capaç de trencar aquella capa de gel tan gruixuda.
- És impossible que amb aquelles mans hagi pogut aconseguir-ho, no té la força suficient, com ho ha pogut aconseguir?-comentaven entre ells.
Un ancià que estava pels voltants, en escortar-los, es va apropar als bombers.
- Jo sí que sé com ho va aconseguir – va dir.
- Com?- respongueren sorpresos.
- Perquè no hi havia ningú al seu voltant per dir-li que no podia fer-ho.
Preguntes:
- D’on creus que treu la força (més enllà del físic) l’infant rescatador?
- Què diu l’ancià als bombers? Creus que té raó? Per què?
- Alguna vegada us han dit que no podíeu fer alguna cosa però al final ho heu aconseguit? Quina?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada