APRENDRE ÉS DIVERTIT

APRENDRE ÉS DIVERTIT
ESTIMADES FAMÍLIES, US DONO LA BENVINGUDA AL BLOG DE 2n DE PRIMÀRIA A. AQUÍ ANIRÉ PENJANT MOLTES COSES SOBRE ELS VOSTRES FILLS I FILLES I PODREU ESTAR MÉS INFORMATS DE TOT EL QUE FEIM A L'AULA. ESPERO QUE US AGRADI. MOLTES GRÀCIES. SARA

TAULELL INFORMATIU

dimecres, 8 d’abril del 2020

PANADES I CRESPELLS

Al igual que voltros que ens ensenyau el que feis al vostre dia a dia, jo també vos vull mostrar el que he estat fent aquest dies... per Pasqua a Mallorca sempre ens reunim les famílies, tios i ties, cosins i cosines, germans i germanes, padrins... i tots junts feim PANADES, ROBIOLS I CRESPELLS. És una tradició.

Enguany serà una mica diferent ja que com bé sabeu no podem sortir de casa, i per aquest motiu no aniré a Mallorca, sinó que em quedaré aquí a Formentera, però tot i així en faré per seguir la tradició familiar, i vos ho volia mostrar.

He de dir que no soc una gran cuinera jajaja però així mateix han sortit ben bons. He fet panades i crespells, però m'he inventat un poc les mesures ja que la recepta que tinc es per fer-ne per bastants i aquest cop me n'he fet per a jo i, tampoc he posat tots els ingredients que du la recepta original perquè ho he adaptat als ingredients que tenia jo a casa.

Si vos animau, a continuació escriure les receptes, o si vosaltres per Pasqua feis algun menjar especial tipic també me'l podeu enviar al correu i en tornar de les vacances ho publicaré al bloc, així veurem diferents costums i tradicions de cada un de noltros. 

Com he dit abans això són els ingredients que li posem a la meva família, hi ha gent que els hi posa altres coses... i ses quantitats són ses que tinc escrites al quadern de receptes familiars no vos sabria dir exactament per quantes persones són, però als vídeos veureu que redueixo bastant les quantitats.



PANADES:





Ingredients per fer la massa:
  • 1kg de farina
  • 250g de mantega de porc
  •  125ml d'oli
  • 250ml d'aigua
  • 3 vermells d'ou
Ingredients per fer el farcit:
  • Cuixa de xai
  • Sobrassada
  • Pèsols
  • Un poc de pebre, sal i oli.


CRESPELLS:




Ingredients:
  • 1kg de farina
  • 8 vermells d'ou
  • 400gr de sucre
  • 400gr de mantega de porc 120ml de suc de taronja
  • 120 mil d'oli
  • Ratlladura de llimona
  • Canyella


A més vos deixo una recepta que m'ha passat na Dolors del "cuinat" menjar típic d'aquí, jo intentaré fer-ho ja vos contaré el resultat... espero que vosaltres també facem mooolt i molt de menjar i m'ho mostreu!
VOLS FER CUINAT? GAUDIRÀS I BÉ MENJARÀS


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada