APRENDRE ÉS DIVERTIT

APRENDRE ÉS DIVERTIT
ESTIMADES FAMÍLIES, US DONO LA BENVINGUDA AL BLOG DE 2n DE PRIMÀRIA A. AQUÍ ANIRÉ PENJANT MOLTES COSES SOBRE ELS VOSTRES FILLS I FILLES I PODREU ESTAR MÉS INFORMATS DE TOT EL QUE FEIM A L'AULA. ESPERO QUE US AGRADI. MOLTES GRÀCIES. SARA

TAULELL INFORMATIU

dijous, 26 de març del 2020

AMBIENTS ENTRENA-MENT I MARIE CURIE

HOLA DE NOU CALAMARS!!!

A continuació vos adjunto les activitats que hi ha dels ambients d'ENTRENA-MENT i MARIE CURIE. Al igual que als altres dies que hi ha hagut ambients, NOMÉS s'ha de fer una proposta de cada ambient. Tot i així, per aquells nins i nines que vulguin seguir fent altres propostes, endavant.. són més que benvingudes!!


Entrena-ment 
Bon dia!!! Avui toca ambients i en aquesta sessió d’avui farem activitats per exercitar la ment !!!  Com sabeu a les sessions dels ambients teniu diverses propostes i segons els vostres interessos escolliu la que més vos agradi.  Seguirem igual, per això aquí teniu 3 tres propostes, us convid a realitzar-les totes tres, són molt divertides!!! Si no podeu fer-les totes tres no passa res. Escolliu la que més us agradi. 
Ànims i endavant!!  

Proposta 1:  Jocs d’atenció. 
Accediu a n’aquest enllaç https://www.lucagames.com/atencion i clicau al joc que us faci més ganes. Per exemple aquest 





Cliqueu damunt jugar i heu de posar “jugar como invitado” . 
Proposta 2: Creació d’un memory  
A partir d’una plantilla com aquesta dibuixa objectes que et puguin servir per jugar al memory. 


Proposta 3:  Vos proposo fer aquest repte que requereix molta concentració i pensar! No vos preocupeu, feis fins on pugueu, el que hagueu fet, bé estirà! Ànims!!!! 
https://www.iqtestforfree.net/free-iq-test.php






C:\Users\Usuario\Desktop\marie curie.jpg
Bon dia a tots i totes! Avui toca l’ambient de Marie Curie, un ambient que, com va fer la nostra científica preferida, hem d’aprendre coses experimentant i provant. Així que som-hi! A continuació teniu unes propostes que no cal fer-les totes.
Molts d’ànims i esper que la pròxima vegada ens veiem en persona a l’ambient de Marie Curie. Cuidar-vos molt!
Proposta n1º: Tensió superficial de l’aigua.
Material: Aigua, monedes, colorant (o qualsevol element que pinti l’aigua), 1 got de vidre, comptagotes (o cullereta o ganivet).
Activitat: Quantes gotes d’aigua creieu que podeu vessar sobre cada moneda abans que vessi?
Explicació: L’aigua, com tots els líquids, té una membrana elàstica a causa de l’acció de la tensió superficial. És per això que les gotes d’aigua s’aguanten. Si en posem moltes, la tensió superficial cedeix, la membrana es trenca i l’aigua vessa.
Proposta n2: Trencar la tensió superficial
Material: un plat, pebre mòlt, aigua, sabó.
Activitat: On ha quedat aquest pebre? Què passa si ens ficam sabó en un dit? El podeu relacionar molt amb la importància de rentar-se ses mans davant es coronavirus.
Explicació: El sabó líquid trenca la tensió superficial de l’aigua, ja que les molècules de sabó són més grans que les de l’aigua i s’hi fiquen entremig. El pebre en fa visible aquest trencament. Hi ha animals que viuen sobre l’aigua, capaços de llençar un líquid, que faria de sabó, i així enfonsar als possibles depredadors que els persegueixen.
Proposta n3: L’aigua puja!
Material: dos gots ( és millor si són de diferents tamanys, volum, etc), aigua, colorant ( és opcional, o altre element que pinti l’aigua) paper de cuina (fer-les conscient del seu ús coherent)
Activitat: L’aigua puja? L’aigua s’iguala?
https://i0.wp.com/educaconbigbang.com/wp-content/uploads/2013/08/experimento-de-capilaridad-transferencia-de-agua-entre-dos-vasos-1.jpg?resize=372%2C293 https://i1.wp.com/educaconbigbang.com/wp-content/uploads/2013/08/experimento-de-capilaridad-transferencia-de-agua-entre-dos-vasos-2.jpg?resize=428%2C371
Explicació: La capil·laritat és la capacitat que té l’aigua de pujar en contra de la gravetat per diferents tubs o capil·lars. Les molècules d’aigua s’estimen molt, volen estar juntes, i a més els hi agrada aferrar-se a altres coses. Aquesta acció fa possible que les plantes transportin aigua (i les substàncies diluïdes a elles) des de les arrels fins a les fulles, que les tovalloles eixuguin, o que es trenquin les galetes al mullar-les.
Proposta n4: Les flors tenen vida i s’obrin!
Material: Un recipient amb aigua, paper, llapis de colors, retoladors, tisores.
Activitat: En un foli pinta i retalla una flor, dobla els pètals cap al centre de la flor i col·loca-les en un recipient amb aigua.
Explicació:  El paper té fibres entrellaçades que procedeixen de la fusta. Com la fusta, quan es mulla les fibres s’inflen i provoca que els pètals en flor s’obrin.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada