APRENDRE ÉS DIVERTIT

APRENDRE ÉS DIVERTIT
ESTIMADES FAMÍLIES, US DONO LA BENVINGUDA AL BLOG DE 2n DE PRIMÀRIA A. AQUÍ ANIRÉ PENJANT MOLTES COSES SOBRE ELS VOSTRES FILLS I FILLES I PODREU ESTAR MÉS INFORMATS DE TOT EL QUE FEIM A L'AULA. ESPERO QUE US AGRADI. MOLTES GRÀCIES. SARA

TAULELL INFORMATIU

dijous, 4 de juny del 2020

AMBIENT MARIE CURIE

C:\Users\Usuario\Desktop\marie curie.jpg
Bon dia a tots i totes! Avui toca l’ambient de Marie Curie, un ambient que, com va fer la nostra científica preferida, hem d’aprendre coses experimentant i provant. Així que som-hi! A continuació teniu unes propostes que no cal fer-les totes.
Proposta n1º: Tensió superficial de l’aigua.
Material: un bol i una cullera per remenar, aigua, sabó, glicerina (IMPORTANT: si no teniu es pot utilitzar gel fixador o inclús oli vegetal), guants i per fer l’argolla es pot fer de diverses maneres: amb filferro, amb dos palets i una corda, o simplement amb la boca del cartó del paper higiènic. 
Activitat: Podem fer bombolles ultra resistents?
pompas.jpg
Explicació: L’aigua, com tots els líquids, té una membrana elàstica a causa de l’acció de la tensió superficial. És per això que es poden formar bombolles. A més, gràcies a la glicerina, gel fixador o oli vegetal, augmentem la seva força i pot aguantar més temps.
Proposta n2: Tinta invisible
Material: 1 got, un foli, 1 pinzell o similar, i un element que faci calor, com per exemple una llanterna, llum, una vela, entre d’altres, i una llimona, 
Activitat: Podem escriure missatges secrets?
Explicació: El líquid de la llimona és un àcid que si s’aplica damunt un paper es debilita. Llavors, en donar-li calor, la part que té l’àcid cítric de la llimona s’oxida i deixa una substància de color marró, que és carbó.
Proposta n3: Catapulta!
Material: Cinc llapis, cullera de plàstic o similar, gomes elàstiques, i per jugar material com pilotes de ping-pong, gots per encistellar, etc.
Activitat: Fem la nostra súper catapulta?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada